Week 4 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Marijke - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Marijke - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 September 2012 | Nederland, Eindhoven

Ik ben ondertussen alweer twee weken thuis. De laatste week in Sussex was best rustig. De opgraving was bijna ten einde. Er groef dus niemand meer op die week. Het was alleen nog een kwestie van vondsten sorteren en deze in dozen stoppen. Daarna werden de dozen dan naar de opslag gebracht. Hier heb ik op maandag mee geholpen en op dinsdag en woensdag ben ik niet meer naar de opgraving geweest. Deze twee dagen heb ik besteed aan het lezen van de nodige literatuur voor mijn essay en het schrijven hiervan. Donderdag was het voor alle studenten inleverdag voor alle eind papers en dagboeken ect. 'S ochtends heb ik nog de laatste hand gelegd aan mijn essay en deze heb ik 's middag toen ingeleverd samen met met field notebook. Ik was niet helemaal tevreden met mijn essay, maar ik had niet meer de tijd om er echt iets aan te veranderen, dus ik heb het verder maar zo gelaten.
Toen ik terugkwam van het inleveren checkte ik mijn email en zag dat ik een mailtje had van Cambridge. Daarin stond dat ik was aangenomen en dat ik dus in oktober naar Cambridge ga!
Om vijf uur was er voor alle international school studenten een afscheidsfeestje. Heel veel stelde het niet voor, dus om 8 uur waren de meeste mensen weer weg. Samen met een paar andere Nederlanders en een paar van mijn flatgenoten naar de kroeg op de campus geweest om iets te dringen, want mijn toelating aan Cambridge moest natuurlijk gevierd worden.
Op vrijdag was er niet zoveel te doen, sommige van de studenten vertrokken al en de rest was bezig met rondhangen en inpakken. Ik ben nog wat gaan wandelen over de campus en heb een ander wandelpad gevonden wat de heuvel opgaat. Verder niet zoveel gedaan en 's avonds mijn koffer ingepakt.
Zaterdag ochtend was het tijd om te vertrekken. Ik ben om 9 uur de deur uit gegaan en naar het station gelopen met mijn zware koffer. Ik moest met de trein nog één keer overstappen in Brighton om naar Gatwick airport te komen. En om 1 uur lokale tijd verliet ik Engelse bodem, maar over zes weken ben ik weer terug.
Nu zijn we dus twee weken verder en heb ik inmiddels mijn cijfers ontvangen. Gemiddeld heb ik 63% voor mijn vak. Dat klinkt misschien niet heel hoog, maar je moet je bedenken dat het in Engeland eigenlijk niet hoger dan 80 gaat en dat 40 wordt gezien als de grens voor zakken. Dus omgerekend is 63% ongeveer een 8 in Nederlandse termen.
Ik vond de cursus leuk en ik heb veel geleerd in die vier weken. Maar na vier weken had ik het ook wel weer een beetje gehad. Na vier weken hetzelfde soort dingen opgraven, is het zo spannend niet meer. En op de campus is ook niet bijster veel te doen. Maar een goede ervaring was het zeker.

  • 02 September 2012 - 15:09

    Geerte:

    Nogmaals gefeliciteerd met je toelating tot Cambridge! Nu moet ik je daar toch wel een bezoekje gaan brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

University of Sussex

Archaeological excavation aan de university of Sussex.

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Week 4

11 Augustus 2012

Week 3

04 Augustus 2012

Week 2

27 Juli 2012

Eerste week
Marijke

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 23264

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

London

28 September 2012 - 31 Maart 2013

University of Cambridge

21 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

University of Sussex

17 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

UC Berkeley

Landen bezocht: