Week 3 - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Marijke

11 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Falmer

Afgelopen zondag naar het dorp Falmer gelopen (net buiten de campus). Op zich is het best een schattig dorp, ware het niet dat er nu een snelweg midden door het dorp loopt. Ik ben samen met twee van mijn flatgenoten naar het dorpshuis gegaan waar je thee en eigen gemaakte cake kon krijgen. We hebben heerlijk buiten op het gras in de zon gezeten.
Maandag was het weer tijd om op te graven. Ik ging weer verder aan dezelfde muur waar ik vorige week ook aan gewerkt had. Het is deze week best rustig op de opgraving, want de studenten zijn nu weg. Het zijn nu alleen nog maar vrijwilligers, want het is de allerlaatste week van de opgraving. Dus we waren nu nog met zo'n 8 man in totaal. Op een gegeven moment kwam Jack mij helpen met de muur dus ik schoof een stukje verder op en samen hebben we de muur uitgegraven. Maar zul je natuurlijk net zien dat Jack dan een goede vondst doet op de plek waar ik eerder aan het graven was! Hij vond een mooi stuk pot met een afbeelding erop. Dit soort pot hadden ze we al eerder gevonden in de nabij gelegen villa, maar nog niet eerder in het badhuis. Dus het was een bijzondere vondst.
Dinsdag tot en met donderdag heb ik geholpen met het registreren van de vondsten. Dit vind ik wel leuk werk, want je hoeft niet de hele dag op je hurken te zitten en je hebt meer overzicht over wat er gevonden wordt in het badhuis.
Gisteren wat boeken over archeologie uit de bibliotheek gehaald voor mijn essay. Veel van de andere studenten zijn nu ook druk bezig aan hun essay, want volgende week is de laatste week van de summer school en aan het eind moet alles dus ingeleverd worden.
Het brandalarm gaat hier regelmatig af, want je hebt 8 flats in het gebouw en in elke flat zijn 6 mensen. En er zijn nog wel eens mensen die hun toast of pizza vergeten. En dan moet iedereen in het gebouw naar buiten. Dat is best vervelend af en toe, maar op zich niet heel erg want het wordt redelijk snel opgelost. Alleen om 3 uur 's nachts is het niet echt grappig meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Falmer

University of Sussex

Archaeological excavation aan de university of Sussex.

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Week 4

11 Augustus 2012

Week 3

04 Augustus 2012

Week 2

27 Juli 2012

Eerste week
Marijke

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 23263

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

London

28 September 2012 - 31 Maart 2013

University of Cambridge

21 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

University of Sussex

17 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

UC Berkeley

Landen bezocht: