Week 2 - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Marijke

04 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Falmer

Er is alweer een week voorbij. De tijd gaat best snel, aangezien ik de hele tijd bezig ben. De international summer school hier organiseert verschillende uitjes. Door de weeks kan ik meestal niet mee, omdat ik veel meer les heb dan sommige andere mensen hier, maar soms kan ik in het weekend wel. dus vorige zondag had ik een countryside trip geboekt. We gingen eerst naar Beachy Head, een natuurgebied aan de kust met hoge kliffen (het is daarom naast wandelaars ook populair onder mensen die zelfmoord willen plegen). Helaas waaide het best hard, dus ik ben maar niet te dicht bij de rand gaan staan. Daarna doorgegaan naar Eastbourne een andere badplaats niet ver van hier. Toen ging de toer naar Pevensey Castle, wat nu een ruïne is. De ommuring van het kasteel is Romeins en het kasteel zelf middeleeuws. Daarna ging de toer nog naar een pittoresk dorpje voor thee en wat scones (het moet natuurlijk wel Brits blijven).
Maandag heb ik op de opgraving de vondsten geregistreerd, dat is op zich nog best leuk, want dan zie je alles wat gevonden is voorbij komen, in plaats van wat je alleen zelf gevonden hebt. Iemand had zowaar ook nog een munt gevonden.
Dinsdag hadden we een uitje naar twee Romeinse opgravingen in de buurt. Een Romeins paleis en een villa. Het is ook wel leuk om te zien hoe men probeert het gewone publiek te interesseren voor archeologie hier.
Woensdag was ik een muur aan het opgraven en ik verwachtte niet dat ik iets zou vinden in een muur, dus ik had geen bakje voor vondsten meegenomen, maar vond zowaar toch nog wat potscherven midden in de muur. Maar verschillende delen van de site hebben een verschillend nummer, zodat je makkelijk kunt bijhouden waar je iets vind. Het bovenste gedeelte van mijn muur was twee jaar geleden al opgegraven. Maar aangezien ik nu ook daadwerkelijk iets gevonden had, moesten ze gaan bedenken welk nummer en ook weer bij die muur hoorde. dat bleek nog niet mee te vallen. Toen ging ik verder met de aangrenzende muur, maar daar konden ze het nummer al helemaal niet van vinden, dus ik kreeg het advies: "probeer niets te vinden."
Donderdag hadden we weer een uitje, maar nu naar een 19e eeuws dorp dat verlaten en vervallen is. Totaal iets anders, maar wel eens aardig op te zien waar je dan op moet letten, want toen gebruikte men natuurlijk andere materialen, dan in de Romeinse tijd. Het dorp was eerst bedoeld voor werknemers van een molen en toen van het haven bedrijf en later tijdens de eerste en tweede wereld oorlog werd het dorp geëvacueerd en hebben de troepen daar geoefend (en ook wat dingen opgeblazen).
Vrijdag en vandaag niet heel veel gedaan. Ben vooral artikelen en boeken aan het lezen voor het essay dat ik moet schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Falmer

University of Sussex

Archaeological excavation aan de university of Sussex.

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Week 4

11 Augustus 2012

Week 3

04 Augustus 2012

Week 2

27 Juli 2012

Eerste week
Marijke

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 23270

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

London

28 September 2012 - 31 Maart 2013

University of Cambridge

21 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

University of Sussex

17 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

UC Berkeley

Landen bezocht: