Eerste week - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Falmer, Verenigd Koninkrijk van Marijke - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Falmer

Ik heb eindelijk de juiste adapter gevonden, dus ik kan mijn laptop weer opladen en dus heb ik nu ook weer genoeg stroom om een verslag online te zetten.
Ik zit nu op mijn kamer op de campus van de University of Sussex. We delen met zijn 6en een flat, maar iedereen heeft wel zijn eigen badkamer. We zijn met drie meiden en drie jongens. Naast mij is er een meisje uit Estland en één uit Frankrijk. De jongens komen uit India, Oostenrijk en China. We zijn hier allemaal voor de tweede sessie van de International Summer School aan de University of Sussex, maar we doen allemaal een ander vak.
Heel groot lijkt de groep internationale studenten niet te zijn ongeveer tussen de 100-200 studenten verdeeld over 30 verschillende vakken. Er zijn nog wat andere programma's op de campus, zoals de Open University en EF language school. Dit is misschien maar goed ook, want anders zou het helemaal erg stil zijn op de campus die eigenlijk gemaakt is voor zo'n 4000 studenten. De University of Sussex is dus niet heel groot en ligt net buiten Brighton in het zuiden van Engeland. De campus ligt in een natuurgebied, dus er zijn hier veel konijnen, zeemeeuwen, eekhoorns en kennelijk ook vossen.
Ik ben de enige van de ISS die de Archaeological excavation doet in deze sessie, maar dit wil echter niet zeggen dat ik helemaal alleen ben. Op de site zijn ten eerste de supervisors aanwezig (mijn docenten), daarnaast zijn er een stuk of 10 vrijwilligers die al ervaring hebben met opgraven. En dan zijn er nog de studenten die nog geen of nauwelijks ervaring hebben. Elke week is er een groep studenten die les krijgt. Deze week waren we met zijn 4e. Alleen is het jammer dat die studenten aan het eind van de week weer naar huis gaan en ik nog 3 weken blijf.
Ik heb deze week in vanalles les gehad, want je kunt niet zomaar een schop in de grond steken. Je moet dingen kunnen opmeten, opgraven en vastleggen ect. Het enige wat een beetje jammer is, is dat het een Romeins badhuis is. Dat klinkt heel leuk, maar dit betekend ook dat je er geen voedselresten, geen lijken en geen mozaïek zult vinden, zoals bij een Romeinse Villa. We vinden dus voornamelijk tegels en potscherven en als je heel veel geluk hebt, dan vind je misschien een sieraad of munt.
Om het verhaal niet al te lang te maken laat ik het hier maar even bij. Vanavond is de opening van de Olympische spelen in Londen en dit wordt gezamenlijk bekeken op de campus.

  • 27 Juli 2012 - 18:02

    Geerte:

    Klinkt super leuk! En wat betreft het badhuis: wie weet is er wel stiekem iemand vermoord en ergens achter een muurtje begraven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Falmer

University of Sussex

Archaeological excavation aan de university of Sussex.

Recente Reisverslagen:

01 September 2012

Week 4

11 Augustus 2012

Week 3

04 Augustus 2012

Week 2

27 Juli 2012

Eerste week
Marijke

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 23266

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

London

28 September 2012 - 31 Maart 2013

University of Cambridge

21 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

University of Sussex

17 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

UC Berkeley

Landen bezocht: