Baseball and soccer - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu Baseball and soccer - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu

Baseball and soccer

Door: summergirl

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Berkeley

Na weer een week van lessen en nieuwe mensen die de weg moesten vinden, was het weer tijd voor wat andere activiteiten.
Alhoewel, ik had op zaterdag eerst les. Mijn docent had namelijk een extra les ingelast en dat werd op zaterdag 10 juli. Maar ik had me ook opgegeven om naar de baseball game in Oakland te gaan. Daarom moest ik iets eerder uit de les weg en dan snel terug naar het international house om mijn spullen te pakken en te verzamelen. We verzamelde om 4 uur en daarna zijn we met de metro naar Oakland gegaan. Oakland ligt aan dezelfde baai als Berkeley en San Francisco. De wedstrijd was tussen Oakland en Los Angeles. Erg spannend was de wedstrijd niet, want het werd 15-1 voor Oakland, maar de sfeer was wel erg leuk. En na de wedstrijd was er vuurwerk. We waren met zo'n 20 studenten uit het i-house, maar al snel splitste zich dat op. Dus zaten Geerte, Lisanne, ik en Manuel bij elkaar. We hebben hot dogs als avondeten gegeten en smerige cotton candy. Op de terugweg in de metro kwamen we een amerikaan tegen die het wel bijzonder vond dat wij nog met Manuel om gingen, want Manuel is namelijk spanjaard en de dag erna was de wk finale spanje tegen nederland. We zeiden dan ook dat we de dag erna even geen vrienden meer zouden zijn.
Zondag was dus de grote wedstrijd. We waren op tijd opgestaan om naar San Francisco te gaan. Op civic center plaza waren 2 grote schermen neergezet, mede gefinanceerd door het nederlandse consulaat in SF. Aan de ene kant van het plein stonden voornamelijk nederlanders, met hier en daar een paar spanjaarden. En aan de andere kant zaten de spanjaarden met hier en daar wat nederlanders. Tijdens de eeste helft heb ik tussen de nederlanders gestaan, maar de gemiddelde nederlander is vrij lang, dus zag ik niet zoveel. Daarom zijn we tijdens de 2e helft tussen de spanjaarden gaan zitten. Hoefde we niet meer te staan en konden we het tenminste zien. Was vrij stil op het plein totdat Spanje de enige goal in de wedstrijd maakte. Toen begonnen alle spanjaarden te juichen en wij zaten daar stilletjes tussen. Zodra de wedstrijd voorbij was dropen de Nederlanders af en vierde de Spanjaarden feest. Al kort daarna waren alle Nederlanders volgens mij alweer terug in het i-house.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Marijke

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 23268

Voorgaande reizen:

05 Mei 2013 - 27 Mei 2013

London

28 September 2012 - 31 Maart 2013

University of Cambridge

21 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

University of Sussex

17 Juni 2010 - 14 Augustus 2010

UC Berkeley

Landen bezocht: