San Francisco and 4th of july - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu San Francisco and 4th of july - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu

San Francisco and 4th of july

Door: summergirl

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 Juli 2010 | Verenigde Staten, Berkeley

Zaterdag ben ik naar San Francisco gegaan om daar twee andere Nederlandse meisjes te ontmoeten: Geerte en Lisanne. al vrij snel zijn we op pier 39 beland. Hoe komt het toch dat er in San Francisco zo veel te doen is en toch beland je altijd op Fishermans wharf?
zondag was het the 4th of July, independence day. Een dag die voor de amerikanen in het teken staat van familie, vuurwerk en bbq. Het begon er al mee dat er in het international house geen bbq te bekennen was, terwijl dat wel op het menu stond. Daarna heb ik me opweg naar de metro verstapt en ben toen gevallen (dat heb ik weer). In San Francisco was er niet heel veel te beleven, dus zijn we maar naar de film geweest. The las airbender, echt een zeer vage kinderfilm. Geen aanrader. Dus toen hadden wij alle hoop op het vuurwerk gezet. Er was ons vertelt dat we bij de ferry building we een goed uitzicht zouden hebben op het vuurwerk. Er stonden nog veel meer mensen, dus we moesten wel op de goede plek zijn. Na een half uurtje kou begon het vuurwerk dan. Bleek het verder op de pier te zijn, maar toen we daar eindelijk naartoe waren gelopen viel er nog niet zoveel te zien. Daarbij hielp de mist ook niet erg mee. Dus dat was een beetje een domper. Ook in de rest van de bay area scheen het vuurwerk niet zo goed te zien te zijn vanwege de mist. Maar al met al hebben we toch wel lol gehad. Vandaag komen er allemaal nieuwe mensen inchecken in het i-house, dus dat word leuk.