Berkeley so far - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu Berkeley so far - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Marijke - WaarBenJij.nu

Berkeley so far

Door: summergirl

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 Juli 2010 | Verenigde Staten, Berkeley

Ik ben op 17 juni aangekomen in de states. Het eerste weekend heb ik in Napa doorgebracht.
Op 20 juni mocht ik mijn kamer in het international house op de campus betrekken. Helaas geven ze je bij het inchecken erg weinig informatie en moet je alles zelf maar uitzoeken. Ook het delen van de badkamer met de halve verdieping is even wennen.
De 22ste had ik mijn eerste les: Ancient Egyptian religion. De eerste week werd vooral stof behandeld die ik toch wel wist, dus viel het nog wel bij te houden. De week erop moest ik al meer lezen en moest ik ookal een paper schrijven. Qua tempo is het allemaal net bij te houden. Maar zelfs voor de Amerikanen gaat het in de les soms iets te snel, dus het ligt niet alleen aan mij. Ik ben overigens de enige buitenlander in de les en de docent was erg vereerd dat ik helemaal naar Berkeley was gekomen om haar les te volgen.
Het volgende weekend heb ik in San Francisco gespendeerd (hier ong een half uurtje vandaan). Met de auto de stad rondgereden en gewinkeld.
De campus is mooi met grasvelden en witte gebouwen in romeins achtige stijl. Alleen zodra je de campus afgaat ziet Berkeley er een stuk minder uit, met veel zwervers en hier en daar vervallen gebouwen.

• 04 Juli 2010 - 04:09

Geerte Wessels:

Ben erg benieuwd naar Berkeley, maar morgen eerst de 4th of july :D. Tot morgen!